Tha Redhead

Me, myself and I, denna blogg handlar om mig..vad som får mig må bra, dåligt, bli arg..helt enkelt vad som får mig att ticka! Välkommen!

Tomten förvägrar?

Publicerad 2012-12-18 23:39:12 i








Förlåt för mina ickeexisterande uppdateringar, gillar att ni ändå är inne o tittar varje dag iaf, tack för att nu inte ger upp hoppet!
Personligen känner jag mig hyperstressad inför julen, och förstår nu att det är svårt att få ihop det när man jobbat normalt , de senaste åren har jag ju jobbat på hotellet och där är det inte direkt högsäsong på konferensgäster i december, vilket ofta gjorde att man jobbade ytterst lite och detta var inte mig emot då jag gillar att ha hela december på mig att förbereda , fixa, baka osv.

Nu när jag jobbat betydligt mer försvinner dagarna fort och stressen för att hinna allt på kvällarna är stor, samtidigt som jag MÅSTE se alla julfilmer som jag av tradition ser varje år.
Nu har det gått så långt att jag multitaskar, dvs pysslar med en film i bakgrunden...så jag missar hela filmen typ.
Tror jag satt orimliga mål på mig själv i år.

Hur eller hur har jag slagit en lite julklappar idag men är fortfarande långt från klar. Fattar det inte! Hur mkt har vi köpt i år!

Sussa nu, och hoppas att morgondagens arbetspass innebär mindre stress än dagens, och att bulan på ögonbrynet är borta o att näsbenet slutar göra ont!
Nej, blir inte misshandlad av någon annan än mig själv..måste bli bättre på att uppskatta avstånd från mitt huvud till t ex dörrkarmen, eller fönsterbrädan, tavellisten i vardagsrummet, ratten i bilen, handfatet i badrummet o allt annat man skulle kunna skada sig på.
Klumpig är bara mitt förnamn!

Sov gott vänner o håll tummarna för att jag inte ramlar ut från sängen när jag drömmer mardrömmar om att tomten förvägrar mig julen eftersom jag inte gjort tillräckligt med julgodis, eller pimpat paketen ordentligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Social, glad, ledsen, arg, knasig, positiv, negativ...jag är lite allt möjligt vid olika tillfällen, har en massa ups and downs..och är precis som vilken tjej som helst men ändå helt unik !

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela