Tha Redhead

Me, myself and I, denna blogg handlar om mig..vad som får mig må bra, dåligt, bli arg..helt enkelt vad som får mig att ticka! Välkommen!

Intensivt

Publicerad 2013-08-21 22:51:00 i Just Nu!, Plugg,

Utbildningen är vansinnigt intensiv, det märks när jag kommer hem på kvällarna...har aldrig varit så trött som jag är nu.
Det blir långa dagar jag börjar 08.30 men går upp 06.20, jag o Jonna delar ju badrum, så någon måste ju gå upp först. Jag tar bussen till Gullmarsplan vid 07.39 och sedan tuben och efter det är det en promenix på typ 850 meter..så jag är framme vid skolan runt 08.15. Så resvägen är inte så jobbig om vi bortser att det är crazymkt folk på tuben på morgonen och att alla är vansinnigt stressade och springer vart de än ska...jag ser ingen anledning att springa när jag vet att om jag missar en tunnelbana kommer nästa inom 2-3 min.
 
Iaf slutar jag mellan 16.30-17 varje dag...så de känns långa.
 
 
Nu de första dagarna har vi haft Anatomi (teori) på förmiddagarna och klassisk massage (praktiskt) på eftermiddagarna. Känner att det är skönt att jag faktiskt har förkunskaper i o med min massageterapeut utbildning även om det var 7 år sedan jag var färdig med den.
Men anatomin sitter rätt bra fortfarande och massagen kan jag, även om det faktiskt har tillkommit en hel del nya grepp, som jag bara måste få att fastna.
 
Dagarna är intensiva och sista timmen på eftermiddagen är det mera gröt i huvudet än riktig tankeverksamhet.
 
Klassen är bra, vi är 13 st, cirka hälften av tjejerna är stockholmare och resterande från lite olika delar från landet.
Lärarna är bra och pedagogiska.
 
Och det går riktigt bra att bo ihop med Jonna, idag orkade vi dock inte laga mat och eftersom hon hade namnsdag drog vi intill Gamla Stan och käkade på Vapiano.
 
Men nu är det verkligen sovdags för mig, trött så ögonlocken faller ihop, ska bara ta o borsta gaddarna innan jag kryper ner i min "säng" (divanen i soffan)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Social, glad, ledsen, arg, knasig, positiv, negativ...jag är lite allt möjligt vid olika tillfällen, har en massa ups and downs..och är precis som vilken tjej som helst men ändå helt unik !

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela