Tha Redhead

Me, myself and I, denna blogg handlar om mig..vad som får mig må bra, dåligt, bli arg..helt enkelt vad som får mig att ticka! Välkommen!

Jonna är "bra att ha" i stora staden

Publicerad 2013-08-26 22:11:00 i Just Nu!,

Haft en underbar helg i Linkan, den startade med köööö ut från es stockholmo, Jonna satt bakom ratten och körde utan problem, även fast det tog nästan en timme innan vi var förbi Södertälje.
 
Väl hemma fick jag sjukt smaskig mat och en massa kääääärlek av min älskade make.
 
På lördagen tog vi en sväng på Den internationella marknaden och sen shoppade vi lite bra o ha grejer till mig.
 
 
 
 
 
 
 
 
Kändes vansinnigt att lägga 800 spänn på ett par tofflor men ser det mer som en investering för mina fötter och min hälsa :-)
 
 
Efter shoppingturen var det massage som gällde, B skulle få en helkroppsmassage....jag behövde öva och kunde förtjäna lite avkoppling.
 
 
 
Han gillade den och somnade :-)
 
Hela helgen var underbar och avkopplande och gick alldeles alldeles för fort, söndagkväll satt ja o Jonna i forden och jag styrde kosan mot huvudstaden och hamnade självklart i kö redan innan Södertälje.
Vilken "fantastisk" stad, du får köa för att åka ut från den och sen köa för att komma in i den igen. Inte ok!
 

Väl i Stockholm bytte vi plats och Jonna körde in oss till city, där vi körde vilse...typ 17 ggr men det var kul iaf ;-)
 
 
 
 
Vi avslutade kvällen med att se slutet av Pretty Woman och drömma oss bort till "lyxlivet" som prostituerad haha
 
Sov dock vansinnigt dåligt inatt så hela förmiddagen med anatomi var sådär, jag kunde knappt ta in något, det blev bättre efter lunchen som jag o Martina inhandlade på närmsta thairestaurangen.
För efter lunch var det praktiskt som gällde, och idag var det Jonna som skulle få en helkroppsmassage, och hon hittade efter många men faktiskt fram till skolan och parkerade fordisen direkt utanför.
 
Men gudars vad stressigt det var, alltså 50 min på en helkropp är verkligen inte mkt...jag skulle vilja ha minst 1 1/2 timme...men nu måste jag få ihop det och komma ihåg alla grepp utan problem..hur ska detta gå?
Jonna var dock väldigt nöjd och tyckte det var vansinnigt skönt, fick credd för att jag har det perfekta handlaget och lugnade effekt i mina rörelser.
Är inte orolig att jag masserar dåligt bara att jag inte ska hinna med allt, eller kanske att jag ska glömma något grepp...åhh varför börjar vår praktik redan på torsdag???!!
 
 
Efter skolan satte vi oss i forden och Jonna (som för övrigt enligt sig själv har sjukt bra lokalkännedom om Stockholm och det är därför hon kör så bra) skulle köra ut oss från city,,,,
20 min senare var vi fortfarande inte ute ur city utan lite halvvilse...och då började Jonna leka turistguide
"Anna, på vår högra sida ser du det stora runda ....som jag ...ehuuum...inte riktigt vet vad det heter...men det är känt iaf!"
 
Och det var några sekunder efteråt som hon började skryta om hennes lokalkännedom....
Man måste bara älska Jonnas tankegångar ;-)
Jag skrattade så jag nästan kissade på mig !
 
 
 
 
 
Idag var det min tur att slänga ihop lite käk, så det blev pasta med bacon, vitlök o örter philadelphiaost, lite mjölk, massa paprika o tomater o lite svartpeppar...det blev riktigt gött!
Och Jonna svängde ihop två portionsstora äpplepajer till efterrätt...så i matväg har vi det bra ;-)
 
Nää nu e det röja i lägenheten som gäller för imorn ska jag ta hit lite classmates...först blir det mat efter skolan ...på vapiano of course ;) och sen drar vi hit och för en pluggkväll med både teori och massage, jag tog ju med mig min bänk upp.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Social, glad, ledsen, arg, knasig, positiv, negativ...jag är lite allt möjligt vid olika tillfällen, har en massa ups and downs..och är precis som vilken tjej som helst men ändå helt unik !

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela