Tha Redhead

Me, myself and I, denna blogg handlar om mig..vad som får mig må bra, dåligt, bli arg..helt enkelt vad som får mig att ticka! Välkommen!

Smärtgränsen är nådd

Publicerad 2013-03-13 12:46:00 i Just Nu!,

Efter 2 veckor med konstant smärta i nacke och ilningar ut i höger axeln var det idag NOG.
 
Jag har testat voltaren gel, värmekudde, sova på annat sätt, massage och värktabletter och det enda som funkat är just tabletterna.
Och nu vill inte jag gå på 8 st tabletter om dagen.
 
Massagen, hur skön och verksam den än var, framkallade tyvärr en inflammation i höger axel. En biverkning som fanns molnade i bakhuvudet på mig, men jag hoppades självklart att det skulle gå över av massagen istället för att bli värre.
Men så är det med massage, och inflammationen låg nog redan vilande i axeln och massagen "drog fram den".
 
Så idag , efter att sammanlagt ha sovit cirkus 5 timmar de senaste 3 nätterna, pga av nacken & axeln tog det slut.
Min kropp (mest hjärna) ville inte mer, och jag bröt ihop hos första personen jag var hos..smärtan var övermäktig och jag kunde knappt lyfta högerarmen...och eftersom jag inte sovit något de senaste nätterna så kopplade hjärnan ut, och sammanbrottet var ett faktum. Kunde bara inte sluta gråta, en hel del pga smärtan och den andra delen för att jag inte varken har tid eller råd att vara hemma eftersom jag faktiskt har bestämt mig för att plugga.
 
Pratade med 1177, och de sa precis det jag visste och hänvisade mig vidare till vårdcentralen, fick prata med både sköterska och doktor..och fick rådet att ta det lugnt, äta antiinflammatoriska och fortsätta med värktabletterna...även att byta jobb...och jag blir bara förbannad när man får det rådet...jag har tänkt att plugga vidare MEN jag MÅSTE TJÄNA pengar under tiden.
Ja, mitt jobb är krävande för speciellt axlar och nacke..det är fysiskt krävande men jag tjänar pengar och jag slipper vara arbetslös fram tills jag börjar plugga igen.
 
 
Hur eller hur blir jag hemma denna vecka iaf och sen har jag fått en tid på Rörelse & Hälsa nästa fredag för att få lite mer tips o råd för att inte få problem med axeln igen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Social, glad, ledsen, arg, knasig, positiv, negativ...jag är lite allt möjligt vid olika tillfällen, har en massa ups and downs..och är precis som vilken tjej som helst men ändå helt unik !

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela